Réunion des délégués du primaire

[In English below]

Delegues Qingpu 11Le 7 novembre 2019 a été organisée à Qingpu la première réunion des délégués du primaire. Elle a pour but de faire participer les élèves plus activement à la vie de l’école et de développer un sentiment communautaire, et ce dès le CP. L’objectif de cette première réunion de l’année, menée par Cécile Macaux, directrice du primaire du campus de Qingpu, était de présenter aux élèves le rôle de délégué et les qualités requises pour mener cette mission à bien.

Les délégués de chaque classe, qui représentent leur classe et servent de porte-parole, ont pu raconter comment ils ont été élus et ce qui a permis d’obtenir la faveur de leurs camarades. Sens de l’écoute, souhait d’aider les autres, force de propositions, sens de la diplomatie, objectivité, responsabilité, persévérance mais aussi popularité, autant de qualités indispensables pour recueillir les propositions de leurs camarades et leur transmettre les décisions prises !

La vie scolaire des primaires était également présente, avec Cintia Orsa et Julie (Zhihan) Yang, qui ont présenté les fonctions du personnel de vie scolaire, ainsi que les coordinatrices des cycles 2 et 3, Véronique Serisier et Fanchon Bertozzi. Etaient également présents à cette occasion nos partenaires chinois de la Garden Primary School à Minhang afin d’observer et échanger sur les pratiques pédagogiques de l’école.

Delegues Qingpu 4Les délégués se réuniront en conseil le jeudi 5 décembre et le mardi 17 mars, lors desquels divers éléments de la vie de l’école sont discutés, en commissions, dans le but d’améliorer toujours plus la vie à l’école !! La réunion s’est terminée par un beau buffet préparé par la cantine et partagé par tous.

Meeting of the class delegates from primary school

On November 7 was hosted on the Qingpu campus the first meeting of the primary school delegates. The election of class delegates aims at involving students more actively in school life and to develop a sense of community since Grade 1. The goal of this first meeting of the year, led by Cécile Macaux, Primary Head of Qingpu campus, was to introduce students to the role of delegate and the qualities required to carry out this mission.

Anne-Sophie Gouix, Principal of the Shanghai French School, congratulated the young delegates for their civic commitment in the life of the school. Elections and the tenure of delegates councils help students to learn how to live as a community and to fully participate into it !

Delegues Qingpu 10Delegates from each class, who represent their class and serve as spokespersons, were able to tell how they were elected and what made the favor of their classmates possible. A sense of listening, the desire to help others, the strength of proposals, a sense of diplomacy, objectivity, responsibility, perseverance but also popularity, those are many essential qualities in order to collect the diverse proposals of their comrades, but also to transmit them the decisions that have been taken !

The Principal Educational Advisors, Cintia Orsa and Julie (Zhihan) Yang, were also present and introduced their duties, as well as the coordinators of the 2nd and 3rd cycles, Véronique Serisier and Fanchon Bertozzi.

Our Chinese partners from the Garden Primary School in Minhang were also taking part in this important moment to observe and discuss the pedagogical practices of the school.

The delegates will meet in council on Thursday, December 5 and Tuesday, March 17, during which various elements of the life of the school are discussed, in commissions, with the aim of improving ever more life at school !!

The meeting ended with a beautiful buffet prepared by the canteen and shared by all.