La qualité de l’air à Yangpu / Air quality at Yangpu

La qualité de l’air à Yangpu

O2_thLa société ‘PureLiving’ réalise chaque semaine des mesures de la qualité de l’air sur le campus, conformément au règlement chinois GB/T 18883-2002 « Indoor Environment Pollution Control of Civil Building Engineering ».
It is time to go to school for the students and the staff of Yangpu campus !
The company ‘PureLiving’ conducts weekly air quality measurements on our campus, in accordance with the Chinese regulation GB/T 18883-2002 « Indoor Environment Pollution Control of Civil Building Engineering ».

Les derniers résultats, que nous vous communiquons aujourd’hui, datent du mardi 17 septembre et confirment l’excellente qualité de l’air sur le campus de Yangpu.
The latest results, that we are sharing with you today, are from Tuesday, September the 17th and confirm the excellent air quality on our new campus.

Les tests ont été réalisés dans différents espaces du 1er étage et du 5ème étage, mais aussi dans la cantine. Ils concernent les principaux composants et polluants volatils que sont les TVOC, Formaldehyde, Benzene, Ammonia et Radont, que l’on retrouve fréquemment dans les revêtements de sols, peintures, colles et mobiliers.
The tests were carried out in different spaces of the 1st and 5th floor of the campus, as well as in the canteen. They aimed at measuring the concentration of main volatile components and pollutants such as TVOC, Formaldehyde, Benzene, Ammonia and Radont, which are frequently found in floor coverings, paints, glues and furniture.

Vous trouverez ci-dessous la présentation des concentrations mesurées, certifiées par les laboratoires SGS d’analyse environnementale, qui sont toutes en dessous des valeurs de référence, voire des limites de détection.
Please find below the results of our measurements, certified by the SGS environmental analysis laboratories, which are all below the reference values or even the limits of detection.

WeChat Image_20190927125726

En cliquant sur le lien suivant, vous avez accès au rapport d’analyse des laboratoires SGS.
By clicking on the following link, you have access to the SGS Laboratories Analysis Report.

Nous vous rappelons par ailleurs que le campus est équipé de mécanismes de filtration de l’air extérieur qui réduisent de 80% au minimum le taux de particules fines, pour garantir toute l’année une excellente qualité de l’air intérieur.
We also remind you that the campus is equipped with outdoor air filtration mechanisms that reduce the level of fine particles by 80%, to ensure excellent indoor air quality all year round.