Modification des dates de remise des bulletins

Chers parents,

Nous vous prions de noter que, du fait de la mise en œuvre  des nouveaux programmes pour le cycle 2 et 3, la réforme du collège pour le cycle 3 (cycle partagé entre l’école élémentaire et le collège),  l’année scolaire de l’école primaire a été réorganisée selon trois grandes périodes pédagogiques à l’issue desquelles les livrets scolaires seront remis aux parents.
Les dates de remise des livrets qui vous avaient été transmises en début d’année sont donc modifiées et l’année scolaire est, à présent, découpée, comme au secondaire, en trois trimestres.

Les dates de remise des livrets pour le primaire  sont les suivantes :

Mercredi 7 décembre
Mercredi 12 avril
Mercredi 28 juin

Subject : Date change for report cards

Dear parents,

Please note that due to the implementation of the new program for cycle 2 and cycle 3, as well as the middle school reform for cycle 3 (cycle divided between primary school and middle school), the primary school calendar has been reorganized into three main pedagogical periods at the end of which report cards will be distributed to parents.

The dates for the distribution of the report cards which were communicated to parents at the beginning of this school year have  thus changed. From now on, the school year is planned to be divided into three trimesters, like the middle school.

The dates for the distribution of the report cards will now be:

Wednesday, December 7th
Wednesday, April 12th