Première commission du fonds de solidarité du LFS

(In English below)

Le vendredi 17 juillet s’est tenue sur le campus de Qingpu la première commission du fonds de solidarité du LFS. Ce fonds a été lancé pour venir en aide aux familles les plus touchées financièrement par le COVID-19. A l’issue de la commission, 12 familles se sont vues accorder une aide financière pour le 2ème semestre 2019-20 et le 1er semestre 2020-21 pour un total de 932 000 RMB.

La commission a rassemblé le Directeur Exécutif et le Chef d’Etablissement du LFS, un parent élu Qingpu, un parent élu Yangpu, un membre de Solidarité Shanghai, un responsable Bourses du Consulat, un membre de la communauté d’affaires (Conseiller du Commerce Extérieur) ainsi qu’un membre du Conseil d’Administration (voix consultative).

Conformément au règlement du fonds de solidarité, celui-ci couvre jusqu’à 75% des frais de scolarité, bourse AEFE inclue, le cas échéant.

La prochaine commission aura lieu au mois de novembre pour le 2e semestre 2020-21.

First commission of the Shanghai French School solidarity fund

On Friday July 17 was held on our Qingpu campus the first commission of the solidarity fund of Shanghai French School. This fund was launched to support the families the most financially affected by COVID-19. After the commission, 12 families were granted financial assistance for the 2nd semester 2019-20 and the 1st semester 2020-21 for a total of 932 000 RMB.

The commission gathered the Executive Director and the Head of School of Shanghai French School, an elected parent in Qingpu, an elected parent in Yangpu, a member of Solidarité Shanghai, a scholarship officer from the Consulate, a member of the business community (CCE) as well as a member of the Board (as an advisory voice).

In accordance with the regulations of the solidarity fund, it covers up to 75% of tuition fees, including AEFE scholarship if applicable.

The next commission will take place in November, for the second semester 2020-21.